316
REGISTRES DU BUREAU
[i57i]
CCCCV [XCII]. — [Mandement aux Quarteniers pour l'élection de deux bourgeois
ET DE DEUX MARCHANDS''1]
5 avril 1571. (A, fol. 66 r°; B, fol. 74 r°.)
De par les Prevost des Marchans et Eschevins de la Ville de Paris.
"Sire Nicolas Paulmier, Quartenier de ladicte Ville, nous vous mandons que appellez les cinquan­teniers et dixiniers et douze notables, marchans et bourgeois de chacune dizaine de vostre quartier, et avecq eulx proceddez, separement et à part chacune dixaine, à l'election de deux desd, marchans et bourgeois'2), et vous trouvez avecq lesdictz cinquan­teniers, dixiniers et deux bourgeois et marchans,
qui seront esleuz separement, comme dict est, du nombre desdictz douze, sabmedy prochain, à sept heures du matin, en l'Hostel de ladicte Ville, pour procedder aux departemens ordonnez estre faictz pour la levée de la somme de trois cens mil livres tournois accordée au Roy. Sy n'y faictes faulte.
"Faict au Bureau, le cinquiesme jour d'Apvril mil v° lxxi. n
Semblables mandemens ont esté expédiez aux autres Quarteniers de lad. Ville, chacun pour son regard <3>.
CCCCVI [XCIII]. — [Assemblée] pour lesdictes iiic mil livres.
5 avril 1571. (A, fol. 66 r°; B, fol. 73 r°.)
Du cinquiesme jour d'Apvril l'an mil vc soixante et onze.
En assemblée le jour d'huy faicte, au Bureau de la Ville de Paris, de messieurs les Prevost des Mar­chans et Eschevins de ladicte Ville, et depputez des Courtz souveraines, Chappitres, corps et commu-naultez d'icelle, pour adviser et deliberer sur la forme qui sera tenue aux departemens et cottizations de lad. somme de trois cens mil livres tournois, suy­vant la deliberation du jour d'hier cy dessus trans-cripte, sont comparuz :
Messieurs Marcel, Prevost des Marchans;
Poulin, Dauvergne, de Cressé, Eschevins;
Brissonnet, Quelin, conseillers de la Court;
Hesselin, Guiot, de Courlanges, d'Argillieres, de Baugis, Maistres des Comptes;
Anthonis, de Verdelay, Thiersault, Tronson, Gene­raulx des Aydes;
Aubery, Ladvocat et Merault, bourgeois et mar­chans.
Sur quoy la matiere mise amplement en delibe­ration, a esté advisé, conclud et deliberé que l'on doibt procedder promptement ausdictz departement et cotlizations de lad. somme de trois cens mil livres tournois, le fort portant le foible, le plus justement et esgallement que faire ce pourra, ayant esgard aux biens, quallitez, facultez, puissance et charges d'ung chacun, suivant les déliberations precedentes et lettres patentes du Roy du deuxiesme du present moys'4'; à la charge toutesfois que la plus haulte taxe n'exceddera la somme de deux cens quarante livres tournois, si ce n'est que, en faisant icelles, il se trouve aulcun qui soit riche et oppulent en biens et facultez, lequel, en ce cas, et pour le soul­agement des pauvres pourra estre croisé et aug­menté, selon la loiaulté et consience desd, sieurs commissaires et depputez; ct continuer lesd, cottiza-tions et departemens de somme en aultre, en dimi­nuant jusques à la somme de quarante solz tournois et au dessus, et non moindre.
<" Dans B, ce mandement ne se trouve qu'après la délibération du 5 avril.
<-> On a pu voir dans une délibération du 17 mars précédent (p. 296, n°CCCXCVI), que le Bureau de Ia Ville avait décidé de députer, pour la répartition de cet impôt de 3oo,ooo livres, quatre membres du Parlement, quatre de la Chambre des Comptes, quatre de la Cour des Aides, deux Conseillers de la Ville, deux bourgeois et doux marchands de Paris.
<-' Cos deux lignes ne se trouvent que dans B.
W Les lettres visées ici, datées de Paris le 2 avril 1571, sont transcrites sur le Cartulaire de la Ville de Paris. Après avoir rappelé qu'il avait d'abord demandé 600.000 livres payables en deux fois, à la Saint-Jean prochaine et à Noël suivant, pour s'acquitter envers les Reîtres et les Suisses de ce qu'il leur devait; que, sur les instances des Prévôt des Marchands et Echevins, après plusieurs délibéra­tions qui eurent lieu à l'Hôtel do Ville, il avait consenti à réduire cette subvention de moitié pour cette année, à condition quo les 3oo,ooo livres lui seraient versées intégralement le 2 4 juin 1571, lo Roi décide, à la requête du Bureau dela Ville, que ladite somme